Tarte Tatin de pere

by - 5/08/2011

Mi-a fost o poftă de pere acum câteva zile... Mda, ştiu, ar fi timpul poftei de căpşuni, dar vremea asta mă cam debusolează. Ei, bine, am luat 5 pere. Cu entuziasm am mâncat una, dar apoi am trecut la citrice. Iar azi am zis să-mi încerc abilităţile culinare în bucătăria franţuzească. Zis şi făcut! Rezultatul - Tarte Tatin de pere :)


Am încercat să urmăresc o reţetă dintr-o carte, însă atunci când am ajuns la aluat, am derapat un pic. În mod normal, Tarte Tatin-ul se face cu aluat de foietaj (Pâte feuilletée), dar unele reţete folosesc şi aluatul obişnuit de tartă (Pâte brisée). Eu am mers cu ultimul, pentru că mi-a fost mai uşor şi rapid să-l fac. Reţeta de aluat am luat-o de aici.

Ingrediente:
  • 4-6 pere, mai coapte
  • 75 g unt
  • 110 g zahăr, brun
  • aluat de tartă
1. Într-o tigaie se topesc untul şi zahărul până se caramelizează. Perele curăţate şi înjumătăţite se pun în tigaie, delicat, să nu se sfarâme. La un foc mic, vor lăsa un pic de suc şi se vor coace încet cam 15 min.
2. Forma de tartă se îmbracă în aluat. Se pun perele, la fel, delicat, iar peste se toarnă siropul caramelizat.
3. Tarta se coace cam 20-25 minute într-un cuptor preîncălzit la 200°C.


Se serveşte un pic caldă, opţional cu crème double sau îngheţată, dar, sincer, e minunată aşa, simplă :) Aroma perelor este mmm.... extraordinară. În mod normal, se face cu mere, dar perele sunt mai fine la gust, au o aromă mai dulce. 

Şi o altă observaţie, modul original de preparare e un pic altul, aluatul se pune peste fructele caramelizate si aşa se pune la cuptor. Iar după ce se coace, tarta se răstoarnă. Ei, eu nu am vrut să mă aventurez chiar aşa, şi am făcut-o mai mult ca o tartă, şi e mai bine, astfel perele şi-au păstrat forma cât mai intactă.

Hai, la somn acum!

You May Also Like

2 commentarii

  1. e grozava tarta. am primit o felie la pachet pe care planuiam sa o mananc de dimineata, dar nu am rezistat aseara cand am ajuns acasa :)
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. :) mă bucur că ai venit. data viitoare "lucrăm" împreună pe ambele fronturi :P

    RăspundețiȘtergere