Sufrageria, loc de zi cu zi

by - 9/06/2011

Ei, dragilor, nu ştiu cum am făcut de am uitat de sufragerie în prezentarea proiectului revoluţionar de renovare al casei. M-am luat cu plimbările prin lume şi cum eram departe, ar fi fost cumva ciudat să povestesc de casă, fiind departe de ea... Deşi în curând va trebui iar să o las aici, în Bucureşti, că de luat în lume, nu pot să o iau...


Sufrageria a fost cam ultima cameră şi la renovat, şi la reamenajat. Foştii proprietari ne-au lăsat-o într-un galben însorit, de care, noi, modeşti la început, am fost mulţumiţi. În timp însă, ne-am plictisit, recunosc, mai mult, eu. De la veselul pe care trebuia să-l transmită, deja devenise plictisitor de pesimist. Mobila, adunată de ici-colo, nu se mai potrivea. Dar cu drag îmi aduc aminte de cât de perfectă era la început, aşa, pestriţă cum era.


Primul lucru a fost să scăpăm de culoare şi să punem alta. Conform specialiştilor ar fi trebuit să dăm jos stratul vechi, să îndreptăm pereţii, dar, neavând toate uneltele la îndemână am zis să purcedem intuitiv la treabă. Am dat 2 straturi de alb, apoi peste, au venit culorile cu grijă alese, un mov-roz cenuşiu, nuanţa deschisa pe 3 pereţi, iar pe cel vis-a-vis de geam, pe care cade cea mai multă lumină, în mod uniform, am ales o nuanţă mai închisă. 


Camera a trecut prin multe aranjamente în decursul unui an, chiar doi: fără canapea, doar 2 saltele suprapuse pentru care am cusut eu într-o zi mai multe huse de perne, cât să ţină de un aşa zis spătar; fără perdele, cu perdele, fără fotolii, cu fotolii, fără rafturi, cu rafturi. În timp am potrivit şi o canapea, şi un balansoar, florile-copaci, perdele, rafturi pentru cărţi, biroul vechi, dar scaun nou, pături, perne, pietre, scoici, pisici şi alte detalii... Le-am mutat şi răsmutat până le-am găsit loc la toate.

 

Multe lucruri nu sunt noi, unele adunate în timp, altele găsite pe stradă (borcanele pentru lumânări), altele refolosite, la mâna a doua (canapeaua şi balansoarul,vai cât m-am bucurat să le găsesc...), altele făcute de mână (lustra, fotoliile, husele). Totul sau aproape totul se reinventează :)

You May Also Like

0 commentarii