Tartă cu ricotta, griş, migdale şi un strop de lămâie

by - 6/08/2013

Luna asta s-a lăsat parfumată cu delicata aromă de migdale şi un gust fin de ricotta. A fost mai greu să mă decid între cireşe (ar fi ieşit un delicios clafoutis) sau un desert pe bază de brânză. Dar a fost cam prima dată când alegerea s-a bazat mai mult pe ce ingrediente aveam deja în casă şi o poftă de gustul fin de brânză aromat cu lămâie.


Am "răsfoit" Internetul după reţete care mai de care, iniţial căutând doar cele două ingrediente, ricotta şi lămâie. Rezultatele ieşeau cu încă unul, făina de migdale. Hmm... mi-am zis, trebuie să iasă ceva bun. Doar că multe se bazau şi pe unt, iar cum în ultimul timp am tot folosit unt destul de mult (ba aluatul pentru tarta cu legume, ba deserturile pentru târgul din parc), am vrut ceva mai "uşor". Am tot căutat şi căutat până am dat peste această reţetă simplă şi uşor de făcut, având şi puţine ingrediente, inclusiv cele vrute de mine, ricotta, migdale şi un strop de lămâie, dar fără unt.


Eu am adaptat-o un pic, înlocuind o parte din făina de migdale cu griş, pentru că am tot făcut o tartă marocană, cu portocale şi cardamon (aveţi răbdare, povestesc şi despre ea) ce nu conţine deloc făină, doar griş şi migdale şi mi-a plăcut mult consistenţa acesteia.

Ingrediente:
  • 250 g brânză ricotta
  • 4 ouă, separate albuşurile de gălbenuşuri
  • 1 lg esenţă/extract de migdale
  • 175 g zahăr
  • 150 g făină de migdale
  • 100 g griş
  • coaja rasă de la o lămâie
  • 2-3 Lg fulgi de migdale
  • zahăr pudră pentru decorat


1. Se preîncălzeşte cuptorul la 150°C. O formă de copt (20 cm diametru) cu pereţi detaşabili se îmbracă în hârtie de copt.

2. Într-un vas se amestecă brânza ricotta, cele 4 gălbenuşuri, esenţa de migdale şi zahărul. Eu am folosit telul electric şi am bătut până amestecul a căpătat o consistenţă cremoasă, iar zahărul s-a topit. Se încorporează apoi făina de migdale, grişul şi coaja rasă de lămâie.

3. Cele 4 albuşuri se bat spumă. 1/3 din compoziţie se încorporeazâ delicat în amestecul de mai sus, iar apoi restul.

4. Se toarnă compoziţia în formă şi se dă la copt pentru 35 de minute. După care se presoară fulgii de migdale şi se mai coace pentru alte 10 minute până suprafaţa capătă o culoare aurie.

5. Se scoate din cuptor şi se lasă pentru câteva minute în formă, apoi se scoate din ea şi se lasă să se răcească complet pe un grătar. Se scaldă apoi într-o ploaie de zahăr pudră.






A ieşit minunată, deloc greu de făcut, cu o uşoară consistenţă cremoasă (de la ricotta, fină şi dulce), un gust delicat de migdale şi lâmâie şi fulgii de migdale crocanţi de deasupra. Potrivită pentru serile calde de vară, cu apus de soare târziu, undeva la iarbă verde şi neapărat lângă o limonadă răcoroasă.


Weekend fain să aveţi! Ah, dar să vă mai las cu ceva de văzut. Când căutam reţeta de tartă, am dat peste acest video. Cu câtă naturaleţe se joacă aceşti domni cu ingredientele... bellissimo!

You May Also Like

0 commentarii