Tartă cu vișine în miez de iarnă

by - 2/01/2014

Acum câteva zile mi-am amintit că am în congelator niște comori fructoase ascunse sub niscai ”troiene”, pe care le-am pus astă vară cu gândul la serile lungi și friguroase de iarnă. Lungi sunt, dar friguroase, mai bine zis iernoase, nu prea. Undeva e iarnă și ninge din belșug, la noi însă zăpadă mai găsești doar în congelator, căci afară mai că-i primăvară, de mi-a zăpăcit și trandafirul de pe balcon, care a și dat deja primii lăstari.

Printre acele comori stau ascunse și câteva pungi cu vișine, pe care le-am primit astă vară într-un pachet adus personal de acasă. O parte din ele au mers atunci într-o tartă, cea de 6 luni a piticului (pfiu, cum mai trece timpul...), iar altele au fost curățate și puse bine la păstrare. Până iată, le-a venit sorocul într-o altă tartă. De data asta un pic rustică și mai simplu de făcut.


Ingrediente pentru aluat:
  • 225 gr făină
  • 25 gr migdalec (sau alune de pădure) măcinate
  • 100 gr unt rece
  • 50 gr zahăr pudră *
  • coaja rasă de la o lămâie
  • 3 Lg lapte
  • 1 ou

Ingrediente pentru umplutura de vișine:
  • 500 - 700 gr vișine (proaspete sau congelate) **
  • 2-3 Lg zahăr brun *
Lg - lingură, lg - linguriță


* - eu am omis zahărul din aluat, pentru că am împărțit această tartă și cu piticul, pe care încerc să nu-l obișnuiesc de prea mic cu dulcele. Am pus doar un strop în amestecul de vișine.
** - cu siguranță vișinele pot fi înlocuite cu alte fructe de vară - zmeură, coacăză, mure, afine, cireșe.

Făina și pudra de migdale se amestecă într-un vas. Se încorporează untul, tăiat cubulețe, sfârâmându-l cu degetele sau în robotul de bucătărie (manual, aluatul va ieși mai fraged). Se adauagă apoi zahărul (opțional), coaja rasă de lămâie, oul și laptele. Aluatul, destul de nisipos, se adună într-un bulgăre, se învelește într-o folie de plastic și se pune la rece în frigider pentru 30 de minute.

Între timp se pregătește umplutura de vișine. Se pun acestea într-un vas, împreună cu zahărul (opțional), pe foc mediu cam 5-7 minute. Nu vă speriați de lichidul pe care îl vor lăsa fructele, în urma coacerii acesta se va mai îngroșa nițel.

Cuptorul se preîncălzește la 190°C, iar o formă de tartă (de 20 cm diametru) se tapetează cu un pic de unt și făină.

Două treimi din aluat se întind într-o foaie cam de 5 mm grosime cu care se îmbracă forma de copt. Se toarnă apoi umplutura de vișine, inclusiv sucul. Din restul de aluat se întinde o altă foaie, mai mică, cât dimensiunea forme și se împăturește tarta, ”lipind” cele două foi de aluat cu vârful degetelor. Nu trebuie să iasă perfect, că doar e o tartă rustică. Se crestează din loc în loc aluatul de deasupra cu un cuțit. Se poate unge cu un strop de lapte.

Se pune la cuptor cam pentru 40 de minute. Se servește călduță, pudrată cu un pic de zahăr sau stropită cu un pic de miere sau sirop de arțar, pentru cei cu gusturi mai dulci.


Noi, inclusiv piticul, am savurat-o simplă, așa acrișoară și ne-am dus cu gândul la verdeața verii și căldura soarelui...


Să aveți un weekend liniștit, călduros și aromat!

You May Also Like

5 commentarii

  1. Vai, cat de frumoasa e fotografia cu voi din acel parc.. Splendida!
    Iar ultima fotografie imi aminteste de canalele pe langa care am trecut, in timp ce mergeam spre Marea Nordului.. Foarte frumoasa!
    Iar tarta, hihihi, tartaaaaaa... cea mai buna! A fost o onoare sa mananc visine in miezul iernii :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu ploaia asta, Raluca, parcă și mai mult vreau să vină vara...

      Ștergere
    2. Cate bunatati stii sa mai faci...si pozele sunt mai mult decat graitoare :) . Daca pot sa intreb..unde e parcul din poze, prin Antwerpen? (eu sunt Dana, ne-am vazut o data, in trecere, anul trecut in parcul din Linkeroever, cand v-ati despartit de Maria). Noi locuim in Zwijndrecht si sunt in cautare de parcuri :)

      Ștergere
    3. Bine ai revenit, Dana și mulțumesc frumos! Parcul este de fapt o foarte frumoasă grădină de trandafiri. Am fost anul trecut și ne-am îndrăgostit. Se numește Coloma Rose Garden și este în Sint-Pieters-Leeuw, nu departe de Bruxelles. Când mai prindeți o zi liberă cu soare, neapărat să mergeți, e loc și de picnicuri, poate chiar ar fi frumos să ne reîntâlnim.

      Ștergere
    4. Multumesc pt.informatii. Sa vad cum ne organizam, tare greu ne este sa iesim din casa...mai ales al meu sot. Poate il incant si pe el cu pozele tale :) . Mi-ar place si mie sa ne reintalnim si poate sa ne cunoastem un pic.

      Ștergere